Unovobeogradskom restoranu GIG održana je zanimljiva prezentacija ribrendinga vinarije Imperator uz predstavljanje novih vina, rozea Esta i nekadašnjeg sovinjon blana Claudivs sada pod imenom Klod.
Imperator zbilja punom parom gura ka nekakvom tronu, ne samo biodinamičkog vinarstva u Srbiji već daleko šire. Nedavno otvoreni restoran FIG u sklopu sadašnje vinarije u Rakovcu, početak izradnje potpuno nove vinarije u vinogradu u Erdeviku, uz nove vinograde i hektare pod lozom jasan su dokaz ovoj tvrdnji.
A od okupljenog Imeprator tima, vlasnika vinarije Branka Zečevića, enologa i direktorke Đurđe Katić i dizajnera Saše Vidakovića, vlasnika studija SVIDesign.com u Londonu, gde sa tridesetogodišnjim iskustvom stvara svetski znane brendove, saznali smo brojne novosti i prisustvovali besprekorno vođenoj prezentaciji o totalnom ribrendingu Imperatora. Zapravo je to bila demonstracija kako nastaje jedan potpuno novi brend na već postojećim osnovama biodinamičkih vinograda, vina i istorijata koji ih okružuje.
- Kao što se to radi kod vina da bi iz grožđa izvukli najbolje, mi smo iskustvo sa svetskih scena ovde uneli, iscedili, dodatno osnažili vizijom i znanjem izvlačeći srž onoga šta je Imperator kao brend – objašnjava Saša Vidaković. – Tri meseca smo radili upitnike, analize, radionice, saželi hrpu informacija koje ga opisuju, kreirali smo skicu, kroki. To je jako kompleksna stvar i zato smo primenili ikigai, japansku filozofiju života. Ona podrazumeva četiri osnovna aspekta: Šta volimo da radimo?; U čemu smo dobri?; Šta možemo da naplatimo?; Šta svetu odnosno drugim ljudima treba?
Dizajner Saše Vidaković, vlasnika studija SVIDesign.com u Londonu
Inspirisani majkom prirodom, nastavlja Saša, trudimo se da je očuvamo u svemu što radimo jer samo tako možemo zaista uživati, istinski napredovati i doprineti boljem svetu za sve. Nismo uspešni ako samo mi izvlačimo korist i jedino kreativno, uz znatiželju, eksperiment i hrabrost dolazimo do novih rešenja. Kvalitet nam je izuzetno važan jer će nas jedino na osnovu toga ljudi prihvatiti. Zato beskompromisno tražimo samo najbolje, od ljudi, preko sredstava i aktivnosti, do konačnog rezultata. Naravno, rezultat svega ovoga je zadovoljstvo, kako naše, tako i kupca.
Dok Vidaković razlaže ideje objašnjava koncepciju, probamo premijerno vino, čisti sovinjon blan Klod 2022. Nastao je kao kombinacija tri klona gde R3 daje pirazinski element, više aromatike i strukture nego što je davao klon iz Drenove uključen u kupažu uz malo rezistentnog sovinjona. Urađeno je 1.400 boca i prvi put uvedena numeracija na etiketi. Vino nosi 6,35 gr/l kiselina i 12,5% alkohola, a Đurđa Katić smatra kako je to prva berba sovinjona i vino kakvo ona smatra da treba da bude.
- Klod nam je vodilja za budućnost, samo početak onoga što ćemo dobiti iz tog vinograda i dokaz da način koji primenjujemo u vinogradu i vinariji definitivno daje sjajne rezultate.
- Od početka smo rekli: Hoćemo da eksperimentišemo – vraća nas u priču o brendu Branko, vlasnik Imperatora. - Ne bojimo se da promašimo jer kad smo počeli bili smo niko i ništa, a ako ćemo da kopiramo druge nećemo ništa ni postići. Daj da napravimo nešto autentično i svoje, a za tako nešto moraš da eksperimentišeš i budeš hrabar. Htedoh da sadim malbek, rekoše mi da ne uspeva na Fruškoj gori. Mi smo ga zasadili i on je fantastičan kao sastavni deo naše dve kupaže. Ima vina koja se ni nama ne sviđaju, ali u bocu ide samo ono što smatramo da je dobro. U vinarstvu se puno krvi, znoja i energije utroši, ali se vino i ne radi ako nema ljubavi i zadovoljstva.
Vlasnik vinarije Imperator. Branko Zečević
Upravo u tim rečima pronađen je osnov za moto vinarije Per vinum ad astra (od vina do zvezda), u koji ulazi sve ovde rečeno. I racio i emocija, podseća Saša.
Vina su segmentirana u tri kategorije: Primus linija, za lagana, entry vina upravo je kreirana. Pošto se radi strogi prebir roda na stolu sve što nije idealno završi u ovoj liniji; Optimus su ona boljeg kvaliteta kakva su Klod i Esta; Maximus su top vina iz perfektnih berbi gde je Constantivs kandidat. Ova kategorija popunjavaće se limitiranim količinama po par stotina boca vina iz pojedinih parcela gde se beskompromisno vodi računa o kvalitetu i svemu.
Shodno tome radilo se i na arhitekturi etikete, odnosno nomenklaturi kako ime vina komunicira. Fidbek sa tržišta ukazao je da su neka imena jako komplikovana i teška za pamćenje pa će biti skraćena dok kod onih koja već imaju svoju istoriju neće se seći veza duga već gotovo 15 godina.
Na etiketi će stajati ime sorte, godina berbe, kategorija vina i naravno organik simbol, sve spakovano na sjajan način. Moguće je da će umetnici raditi limited edition ambalaže, a pojaviće se čitav niz kreativnih radova. Biće promocija, ključaće društvene mreže, ideja je mnogo.
- Nikad nismo radili roze, dugo sam mislila da je to traćenje dobre sirovine – smeje se Đurđa. – No, prošla je godina bila krajnje izazovna, napravili smo zaokret, u sred vinogradarske sezone promenili tim koji se njime bavi i morali da odlučimo hoćemo li brati grožđe kad je dobro za roze ili ćemo ga pustiti da dozri do kraja. Uhvatili smo ga baš za roze i eto, Esta je postala prvo čedo svega ovoga što radimo. Drugačija boca, čep, drugačiji vizual i ime, a opet smo ostali povezani sa onim što Imperator zaista jeste. Pritom rešili smo da od sad radimo roze i već obrali deo pinoa i kabernea.
A šta je to sve novo?
- Pošto već u nazivu imamo Imperator, shvatili smo da nema potrebe da to ponavljamo i podebljavamo već potražili neke druge asocijacije i simbole ali ne da budu bukvalno prepoznatljivi – objašnjava Saša.
Tako su došli do kružnog simbola organike koji povezuje elemente bitne za nastanak vina a pojavljuje se u rimskim palatama. Logotipu i reči imperator udahnuli su malo više vazduha, neznatno ošmirglali detalje kako bi izgledao mlađi, jednostavniji, elegantniji. Svakom slovu su dogradili nešto za originalni karakter, a potom imenu dodali sekundarni grafički element, kružne, stilski uređene vinogradarske stubove prevedene u serijal vertikalnih linija.
- To smo uradili u raznim frekvencijama kako ne bi bilo dosadno što nam omogućava beskonačno mnogo kombinacija čime smo omogućili da svako vino izrazimo na drugi način, njegovim kodom, jedinstvenom šifrom kao kombinacijom sopstvenih frekvencija. Praktično otisak prsta za svako vino uz njegov lični, klasični i moderni font, paletu boja… - podvlači dizajner.
Temelji nove vinarije se kopaju a Đurđa je već poručila opremu da sledeću berbu radi u novom prostoru gde će uz tankove i barike biti amfora i malih „jaja“ do 1.000 litara. Sprema se ozbiljna arhiva, kao i dodatne linije vina poput onih što su izašla iz mladog vinograda (Animus, La Vida…) gde mora proći tri godine konverzije da bi dobila Demeter status. Tu su i „divlja“ vina od grožđa iz zone izolacije koja graniči sa susednim parcelama i koja ne mogu biti sertifikovana. Đurđi su posebno omiljena eksperimentalna vina izuzetno malih serija kao što je „gerilski“ šardone iz vinograda u Rakovcu gde je prinos bio ekstremno nizak.
- Takva smo grožđa ranije davali partnerima ali sad nedamo nikom ni bobicu – smeje se dok probamo novi, izvrstan Maximianvs 2020 koji kreće na tržište. - Način na koji vodimo vinograd, hranimo zemlju, lozu bez trunke hemije, definitivno daje rezultat. Iz užasno teške godine izaćiće sjajna vina. Što se ribrendinga tiče, ja inače imam ozbiljan respekt prema starim etiketama, međutim ni u vremenu, mentalitetu, ni kulturi u kojoj trenutno živimo one nisu našle prolaz kakav su verovatno trebale da imaju. A ove nove upravo oslikavaju mladalački i do kraja posvećen duh koji vlada u Imperatoru. |
Sovinjon blan Claudius sada se zove Klod, uz veoma osavremenjen dizajn etikete, a portfoliju se pridružio i pino noar roze Esta 2022
koncept ilustracija: SVIDesign
U restoranu GIG u Beogradu prošlog petka promovisan je novi identitet vina kuće Imperator, uz premijernu degustaciju vina Klod 2022 (sovinjon blan, nekadašnji Claudius), potom još jednu priliku da se proba Esta 2022 (pino noar roze, ujedno i prvo roze vino iz ove kuće, premijerno prikazano ove godine na Festivalu roze vina i penušavaca u Beogradu), i kao i sasvim novi Maximianus 2020.
Koliko je francusko ime Klod udaljeno od latinskog imena Klaudije, toliko je novi dizajn etiketa vinarije Imperator udaljen od vizuelnog imidža po kome smo do sada prepoznavali deo portfolija ove fruškogorske kuće, a vizuelnu promenu prate i nova imena vina.
Umesto stilizacije i tipografije koji direktno asociraju na stari Rim, sada su tu – baš kao i u imenu Klod, kako se sada zove njihov sovinjon blan – privlačni odjeci antike.
Goste dešavanja u GIG-u, čiji je domaćin bio Nenad Vučijak iz kuće Imperator, tako je sačekalo više iznenađenja na dešavanju koje je oglašeno kao priča o novoj berbi – tu su bili i novi, zaista upečatljiv dizajn etiketa, i prvi roze ove kuće, nastao, po rečima direktorke vinarije Đurđe Katić, kao incident, i to sa veoma srećnim krajem.
Branko Zečević, vlasnik vinarije Imperator, rekao je da su u ovoj kući zaključili da je došlo vreme za ozbiljniji proboj na tržište:
- Cilj nam je da sada, najzad, jer smo došli do količine koja dozvoljava ozbiljnu prodaju i ozbiljan marketing, uradimo neki ribrending. Kada se pojavimo na tržištu, da se pojavimo ozbiljno i u novom ruhu, jer ova vina to zaslužuju – rekao je Zečević.
Tvorac novog vizuelnog identiteta vina Imperator je Saša Vidaković iz londonske agencije SVIDesign. Kako je Vidaković objasnio, do novog dizajna nije došlo tako što je agencija predočila vinarima nekoliko gotovih rešenja od kojih je odabrano jedno, već je posredi bio ozbiljan zajednički napor da se dođe do rešenja koje na najbolji način dočarava duh prve organski sertifikovane vinarije u Srbiji. A ovo rešenje prati i nova kategorizacija vina Imperator: vina će, navedeno je, biti podeljena u tri kategorije – primus, optimus i maksimus, od vina za svakodnevno uživanje do onih koja se prave samo u najboljim berbama.
Dizajner Saša Vidaković detaljno je predstavio kreativni proces koji je doveo do novog dizajna
Napravljen je i novi logotip vinarije, tipografski veoma savremen, i sa zanimljivim elementima dizajna koji su po rečima Vidakovića, inspirisani radom u vinogradu, tačnije "rezidbom" – krajevi nekih slova oštro su isečeni, kao kalemarskim nožem.
U GIG-u su, za sada, predstavljene dve nove etikete u skladu sa novim vizuelnim identitetom kuće, za sovinjon blan Klod i roze pino noar Esta. Ostala vina, iz svih linija, čekaju dodatne zamahe inspiracije dizajn tima i fruškogorskih vinara. Kako nam je rečeno, vizuelni identitet menjaće se postepeno, i svako vino koje stigne na red za "preobuku" dobiće pun dizajnerski tretman i ruho kakvo zaslužuje.
Da li ste čuli za priču o carevom novom odelu? Priča o novom vizuelnom identitetu Imperatora je potpuno drugačija. Ispunjen smislom, skrivenijim i manje skrivenim simbolima – novi vizuelni identitet Imperatora skladno korača sa, iz godine u godinu sve kvalitetnijim vinima ove vinarije.
Nakon što je „novo odelo“ obukao Claudius (sauvignon blanc) i promenio ime u Klod, uz jednako modernizovan dizajn etikete portfoliju se pridružio i rose Esta (pinot noir) iz 2022.
Celokupan koncept i izgled etiketa, logotipa i drugih vizuelnih elemenata delo je dugogodišnjeg partnera vinarije – agencije SVIDesign iz Londona.
„Do novog dizajna došli smo kroz ozbiljan zajednički napor da se prenese duh prve organski sertifikovane vinarije u Srbiji. Zato i ne čudi što su pažljivom i gotovo šifrovanom upotrebom simbola u logotip uneti neki elementi iz rezidbe, a na etikete iz samih vinograda. To nije nešto što ćete prepoznati, ali ćete svakako osetiti“, rekao je Saša Vidaković, kreator novog Imperatorovog vizuelnog identiteta.
Ova dva presvučena vina vinarije Imperator predstavljena su u restoranu GiG na Novom Beogradu. Bila je to premijerna, a što je još važnije, vrlo zapažena degustacija vina Klod iz 2022. i rosea Esta iz iste berbe. Na kraju večeri predstavljena je, još uvek u starim dresovima, i kupaža Maximianus iz 2020.
Novi izgled Imperatora i njegovih vina izazvao je pravu malu euforiju ne samo među publikom, nego i među njihovim timom, u čije ime vlasnik vinarije Branko Zečević ističe da „imaju vina koja zaslužuju jedan viši i ozbiljniji nivo vizuelnog izraza i da je rebranding došao u pravi čas, onda kada su i vina to zaslužila“.
Vinarija Imperator ove godine aktivnija je nego ikada pre. Prva sertifikovana organska, a zatim i biodinamička vinarija u Srbiji učvrstila je prethodnih godina svoj status i prepoznatljivost, a sada proširuje kapacitete. Potrošače su ove godine obradovali novim vinima, sa novim vizuelnim identitetom, koja su, čini se, naprečac osvojila publiku, ali i sudije na takmičenjima. Istovremeno, na mesto direktorke vinarije došla je Đurđa Katić, inače dugogodišnja saradnica u Imperatoru i poznato vinsko lice u Srbiji. Na vinskoj sceni Đurđa je poznata kao enolog, degustator vina, ali pre svega kao somelijerka koja je dugo godina čuvala titulu najbolje u Srbiji
- Moja nova pozicija ne isključuje ništa od toga – kaže Katić na početku razgovora.
- I dalje sam predsednica UO SERSA, akreditovani domaći i međunarodni ocenjivač, i dalje se bavim edukacijom, ali vinarija je sada primarni angažman. Dugo mi je trebalo da se odlučim i prihvatim poziciju direktorke, iako sa Brankom Zečevićem, vlasnikom Imperatora, sarađujem već devet godina. Tada niko drugi u Srbiji nije imao sličan pristup, a mene su intrigirali organika i biodinamika. Kroz saradnju smo izgradili zdrav profesionalni i prijateljski odnos. Posle devet godina rada na vinima koja su više bila pilot projekat, i proizvodnje od najviše 12.000 boca godišnje, postalo je jasno da je to održiv koncept, pa smo 2018. godine seli i napravili plan proširenja. Nakon toga smo posadili još šest i po hektara vinograda sa već postojećim, ali i novim, autohtonim sortimentom.
Kako si se snašla u ulozi direktora vinarije i šta su ti najveći izazovi?
Ljudi, odnosno kadrovi. Zadržali smo deo iskusnih saradnika od ranije, ali najveći deo tima je sada nov. U vinogradu imamo novog agronoma, zaduženog za biranje operacija, vremena delovanja, načina delovanja na vinograd... Tri ključna čoveka su nova, plus ja. Deluje kao da ide dosta lako, ali hvatanje koraka, razumevanje procesa i pristupa u našem tipu proizvodnje traži vreme i učenje. Sve ostalo, tehnika, sredstva i slično su lako rešive stvari.
Imperator je prva sertifikovana organska vinarija u Srbiji, a sada i biodinamička. Potrošačima je i dalje poprilično nejasna granica između pojmova prirodno, organsko ili biodinamičko vino. Hajde da to malo pojasnimo…
U biodinamičkoj i organskoj proizvodnji ima puno stvari koje mnogima nisu jasne do kraja i tu se stvara prostor za spekulacije, predrasude i pogrešne zaključke. Nažalost, naš potrošač zbog toga misli da ako je vino mutno i smrdi, mora da je organsko. Često nam se događalo da ljudi dođu na naš sajamski štand i kažu „Pa vaše vino nije mutno, to nije organsko!“. U percepciji konzumenta te razlike su nejasne... Stalno ponavljam: nemojte da vam organska proizvodnja bude pokriće za mane u vinima. Nema opravdanja za vina sa puno isparljivih kiselina, sa mikrobiološkim i drugim manama. To što ste naturalac nije pokriće za greške. Organska proizvodnja kod nas nije bila do kraja definisana jer institucije nisu zauzele stav i donele pravilnike o proizvodnji vina na taj način. Mogli smo da sertifikujemo grožđe ali ne i vino, jer do 2020. godine u Srbiji nije postojao pravilnik o organskim vinima. Zato smo ušli u sertifikaciju po organskim standardima EU, koji ne vrede u Srbiji. I dalje se standard EU razlikuje od našeg, ali suština je donekle ista: osim bakra, ni jedno sredstvo koje nije na organskoj bazi ne sme da bude primenjivano u vinogradu. Nikakvi veštački pesticidi, đubriva ili herbicidi. Najveća razlika između konvencionalnog i organskog vinogradarstva je to što organsko nema hemije. Što se tiče bakra, naš sedmogodišnji prosek ne sme da pređe tri kilograma po hektaru. Sada smo na 1.7 kilograma. Sumpor se takođe koristi. Mi zato suštinski koristimo samo dva preparata: jedan na bazi bakra, a drugi na bazi sumpora. Pored toga, koristimo biodinamičke preparate i komposte koji se prave po biodinamičkim principima, i izuzetno su važni. Ideja je da zemlja na kojoj loza raste živi i diše. Kada uđem u vinograd i ne vidim nijednu travku između redova, kad je sve ubijeno hemijom, uopšte nemam želju da sutra probam vino odatle. Biodinamika je korak dalje. Tokom pet godina organske proizvodnje, mi smo u vinogradima koristili i biodinamičke principe, ali nam je fokus bio na tome da osvestimo organski princip. Zatim smo 2019. godine ušli u proces sertifikacije za Demeter, za biodinamiku. Došao je inspektor iz Češke da vidi kako radimo u vinogradu, kako pripremamo komposte i preparate... Dočekala sam ga sa puno zebnje, ali izveštaj je bio dosta dobar, trebalo je korigovati samo nekoliko stvari. Uopšteno, biodinamika podrazumeva organski pristup ali uz pravljenje odgovarajućeg komposta i njegovo adekvatno unošenje u vinograde, jer je kompost ono što hrani lozu i grožđe i što pravi razliku u ukusu i karakteristikama voća. Tu su i tretmani đubrivom iz roga i tretmani po Mariji Tun, što sve čini sveto trojstvo ovog koncepta. Ovo je naš način da dođemo do cilja, a to su najbolja vina. Biodinamika nije cilj sama po sebi!
Koliko je teško, pogotovo u lošim godinama, doći do kvalitetnog i dobrog roda u dovoljnoj količini? Šta je teže u tom smislu, biodinamički ili organski pristup? Vi ste imali i godine kada nije bilo šta da se obere…
Imali smo godine bez roda i teška srca priznajem da nije stvar u godini već u čoveku. Nema loše godine, ima samo lošeg i neadekvatnog odnosa prema lozi. U biodinamici i organskoj proizvodnji preventiva je ključna. Ne delujemo na posledicu, već radimo preventivno. Na primer, kada je vlaga onda se vinograd provetrava. Postoji niz dozvoljenih preparata i za pepelnicu i za plamenjaču. Za botritis malo manje, ali on se rešava provetrenošću. O tome se vodi računa od rezidbe, a ne od trenutka kada treba da se plevi vinograd. Petnaestog decembra krećemo da režemo vinograd na način na koji do sada nikada nije orezivan. Biće manje lišća, manje lastara, manje žbunja. Vinograd će biti provetren na pravi način, do svakog grozda. Biodinamika je teža jer traži veće prisustvo u vinogradu. Treba spremiti preparate i voditi računa o vremenu kada će se i na koji način uneti...Ali kada sve uradite kako treba, rezultat neće izostati!
Koliko u Imperatoru imate biodinamičkih vinograda, koliko organskih, a koliko je u konverziji?
Više ništa nije u konverziji, sve ima status organskog. Dolazi nam do kraja godine inspektor iz Demetera, pa verujem da će sve biti sertifikovano i kao biodinamičko. Vina organski status dobijaju po automatizmu nakon kontrole prerade, a po Demeteru dok vino ne uđe u bocu ne zna se da li je ispunilo sve uslove, zato što Demeter prati kompletnu proizvodnu listu i kompletnu analizu pre ulaska u bocu.
Na tržište ste pustili nova vina iz vinograda u konverziji, odvojena od biodinamičkih. Kako je tržište reagovalo na njih? Etikete su potpuno nove i drugačije, tu su i nove sorte, i stilski drugačija vina od ostalih iz Imperatora.
Da, na tržištu imamo vina iz 2020. i 2021. iz novih vinograda, iz treće godine konverzije, i imamo vina iz 2018. iz starih vinograda, koja su organski sertifikovana. Ceo vinograd se radi na identičan način od prvog dana, ali naprosto mora da prođe od tri do pet godina konverzije. Ukupno imamo devet hektara vinograda, plus Rakovac. Nova vina jesu stilski drugačija jer su sila i grašac potpuno drugačijih karakteristika od traminca i rajnskog rizlinga i uopšte ne mogu da se porede. Drugo, to su vina iz devičanske berbe, vinograd je bio u trećoj godini. Ideja novih vina i novih vizuala bila je moja, a to što nismo imali identičan status za ceo vinograd bio nam je izgovor da radimo nešto potpuno drugačije. Sa ovih šest i po hektara imamo slobodu da radimo šta hoćemo. Meni je grašac vrlo interesantan, etiketa mu je minimalistička i svedena, mešali smo ćirilicu i latinicu. Vina imaju značajno manje alkohola nego što je to obično bio slučaj u našim vinogradima. Za grašac su komentari bili u startu veoma dobri. Sila Nika je inspirisana mojom ćerkom Nikom, a taj grozd koji je nacrtan izvađen je iz crteža koji je pravila kad nije imala ni tri godine. Ideja je da se etiketa menja svake godine, kako ona raste. Dopada mi se i Animus, blend malbeka i kabernea, a reakcije su takođe odlične. Tu je i La Vida, inspirisana životom i Brankovom najmlađom ćerkom koja se zove Vida. Imamo i prokupac koji je ove godine završio u rozeu, a imamo i sortni pino noar.
Svi vinogradi, dakle, idu u biodinamiku, ali će nova linija vina ostati?
Da, i verovatno će rasti. Već sad vidim stvari koje mogu da se koriguju i da budu još bolje. Na primer, imamo i penušavac. Radili smo roze od pino noara, eksperimentalno, i on je u drvetu. Sovinjon nam je takođe stilski promenjen i bolji nego ikada! Vinograd smo dosadili klonom R3, a to se u vinu vidi kroz pirazinske tonove i više strukture. Otišao je na neku drugu stranu i baš sam zadovoljna.
Šta se dešava sa klasičnom Imperator linijom vina?
Ona je takođe unapređena. Ove godine smo napravili rezove i promene u podrumu i vinogradu. U vinogradu verovatno najradikalnije. Prebir smo radili vrlo radikalno, pa smo imali 40 odsto manje roda nego što je trebalo da bude, ali nas ne interesuje da imamo 60.000 boca nekog vina, već nas interesuje da imamo najbolja vina koja možemo da dobijemo iz našeg vinograda. Onda 10 ili 15 hiljada boca manje ne pravi razliku. Sve iz prethodne godine što nije zadovoljilo naše standarde kvaliteta otišlo je u destilaciju.
Vinarija Imperator povezana je vlasnički i deli prostor sa vinarijom Salaxia. Kako ta saradnja funkcioniše?
To je danas vinarija Imperator & Salaxia. Saradnja funkcioniše veoma dobro, mi smo uigran tim koji vodi kompletnu proizvodnju. Različiti su pristupi, ali delimo prostor dok ne bude gotova nova Imperator vinarija u Erdeviku.
Kada se planira završetak nove vinarije?
Nova zgrada vinarije gradi se u skladu sa filozofijom okruženja. Potpuno će biti uklopljena u prirodu, kada se gleda odozgo uopšte se ne vidi da je tu objekat, zahvaljujući zelenim krovovima i rastinju. Proizvodni deo je kapaciteta oko 150.000 litara, što omogućava komotnu preradu i kupovinu još hektara u budućnosti, ako uspemo da nađemo još dobre zemlje. Koristićemo amfore, betonska jaja, barike, a razvijaćemo i turistički deo. Radiće se komplet prerada otpadnih voda, koncept je potpuno ekološki. Ašov zabadamo sad, i timski guramo svim silama da se već sledeća prerada uradi u novoj vinariji.
Zadovoljstvo nam je da vas obavestimo, da je Imperator na upravo završenom, prvom međunarodnom sajmu vina u našoj zemlji održanom u okviru regionalne inicijative "Otvoreni Balkan" i pod pokroviteljstvom Wine Vision by Open Balkan, nagrađen zlatnom medaljom.
Maximianvs 2018 je ocenjen zlatnom medaljom od strane međunarodnog žirija na čelu sa Karolin Gibli, ekspertom za vina Balkana I Jugoistočne Evrope.
Na sajmu je bilo više od 200 izlagača i proizvođača vina, najviše iz Srbije i zemalja regiona, ali i iz centralne Evrope, Južne i Severne Amerike, na samom ocenjivanju je bilo preko 600 vina. Zlatna medalja za Maximianvs iz 2018. godine, srebrna za Qvintillvs i Valerius iz 2018. godine, bronza za Gratianus iz 2018. godine kao i dva nova Imperator vina Grašac i Sila Nika iz 2021. godine potvrda su istrajnosti u kvalitetu i jedinstvenom pristupu vinogradu i proizvodnji vina.
Na manifestaciji Fruška gora Wine Show, Grašac (2021) svrstan je u TOP 50 vina sa Fruške gore.
Vinari fruškogorskog vinogorja poslali su više od 150 uzoraka vina na ocenjivanje. Od svih ocenjenih vina, pedeset sa najvišim ocenama okitilo se medaljom TOP 50 Fruška gora 2022. Medalja će se naći na bocama, kao svojevrsni putokaz i garancija potrošačima da kupuju provereno i kvalitetno vino, koje na pravi način predstavlja Frušku goru. Prema pravilima koja su ustanovljena prošle godine, ovo je jedinstveno takmičenje na kome nema pobednika i rangiranja, već se svih 50 najbolje ocenjenih vina tretira ravnopravno. Među TOP 50 upravo je i Imperatorov Grašac.